perjantai 13. helmikuuta 2015

Harjapakin sisältö


Ohjeet osallistumiseen löytyy täältä
Toi mun omistaja ei onneksi ole ihan niin kova keräämään noita harjoja, mitä se on mm. loimissa. Niitä se kyllä jaksaa ostaa kaikki kaapit täyteen, vaikka usein yritän sille sanoa, etten niitä niin paljon tarvitse, vaikka kylmänherkkä olenkin. Harjoja meillä on oikeastaan vaan tarpeelliset, sillä eihän tällainen komea ja lähes aina puhdas heppa itseään juurikaan likaa, varsinkaan kun on klipattu ja loimetkin vielä päällä. Lisäksi mulla on lyhyt tukka ja häntäkään ei mene takkuun, vaikka ne joka päivä hoidetaankin. Noo mitä meidän harjapakista sitten lopulta löytyykään?

Meillä harjalaatikkona toimii, ihan tavallinen muovinen laatikko, sillä se on kätevä ja kaappiin juuri sopivan kokoinen. Harjojen lisäksi löytyy korvahuppu, jota toi tyyppi jaksaa mulle lähes joka kerta laittaa. Aina se ei vaan muista suoristella mun kutreja, jolloin se vähän kutittaa ja on kiva viskellä päätä ratsastaessa. Sieltä löytyy myös muutama pyyhe silmien ja sierainten ym. pyyhintään, joita harvoin tarvitaan koska ei mun silmät ei vuoda ja harvoin multa sieraimista mönjääkään tulee. 
Harjapakista löytyy myös nyppimiskampa ja sakset joilla mun tukka pidetään siistinä. Loimivyö jotta filtti saadaan pysymään päällä, tosin menen yleensä niin nopeasti liikutuksen jälkeen pieharoimaan, että loimi laitetaan vasta myöhemmin ja loimivyötä ei tarvita. Lisäksi kopasta löytyy lampaankarvapehmuste, joka laitetaan mulle aina tarvittaessa, jos mun hieno ja silkkinen turkki on kulunut. 

Lisäksi kopasta löytyy muutama purkkikin. Tietenkin kiillotus/selvityaine, joka pitää mun turkin vielä kauniimpana. Yleensä se kiiltää kyllä ilman turhia aineitakin, mutta ainakaan loimet eivät hinkkaa niin paljon, kun on turkki liukkaampi. Meiltä löytyy myös haavaspray ja tervalaastari pienten haavojen hoitoon. Ylimääräinen ketjukin on eksynyt harjalaatikkoon. Viime vuonna olin vielä välillä sen verran villi, että noi ihmiset tunki sitä aina välillä mun suuhun tai leuanalta ulkona, jotta olisin paremmin pysynyt housuissani. Noo nyt olen käyttäytynyt paremmin ja mua kuljetetaan nykyisin ihan narulla, joten tollasen turhan ketjun vois heivata jo mäkeen.

Mutta sitten niihen itse harjoihin:

Pölyharja, jolla suurimmat purut ja liat otetaan pois. Tämä harja on jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa luonnonharjaksiseen.

Pehmeämpi luonnonharjanen harja, jolla saa hyvin pikkuliat ja pölyn pois. Tätä harjaa käytetään eniten, sillä minä ja omistaja molemmat tykätään tästä. En kestä mitään kovia harjoja, sillä ihoni on sen verran herkkä, tosin kumisuolla pyörittely tuntuu ihan mukavalta.

Kova harja, jota ei mun harjaamiseen käytetä kuin vain tosi kura aikana ja silloinkin vain jaloissa. Tätä harjaa käytetäänkin pintelipatjojen ja suojien harjaamiseen, sillä sillä saa irti pakkuuntunen hienkankin suojista.

Jouhiharjana toimii ihan tavallinen ihmisten hiusharja, joka tosin  tarvitsisi kohta vaihtaa jo uuteen,

Tässä kaikki harjat laatikossa ja myöskin unohtamani kaviokoukku. Tykätään molemmat enemmän harjattomasta versiosta.

Harjalaatikon päälle tulee vielä ratsastus suojat/ pintelit, mitkä juuri sillä hetkellä on käytössä.
 
Näillä välineillä pysyn siistinä ympärivuoden ja tietenkin vieläkin komeampana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti